divendres, 28 de desembre del 2012

Crònica de la marxa per la Serra Grossa

Alguns dels senderistes al Barranc de l'Alegre, amb la Serra Grossa al fons.
El passat diumenge, vam fer la marxa per la Serra Grossa, en concret la part de l'Olleria.
Vam pujar en els cotxes fins l'antic port, on vam aparcar. Ja a peu, vam pujar per una pista fins dalt de la serra, on ens vam desviar per veure la Creueta i esmorçar. Després de agafar forces vam continuar per la mateixa pista fins que ens vam desviar per veure la Cova de Sant Nicolau.

Vam tornar a la pista, sempre per dalt de la Serra Grossa, des d'on teniem una magnífica vista: a l'esquerra La Costera i mes enllà La Ribera, davant La Safor amb el Monduver, inclús la mar, i a la dreta la nostra Vall d'Albaida amb el Benicadell i la Covalta, i tota la serralada de la Mariola darrere, amb l'imponent Montcabrer. Seguint cap avant vam veure el Castellet del Porquet, un poblat iberic. La pista que anava per dalt de la serra ens va dur cap a la dreta, baixant cap a la Vall, prop del terme de Bellús des d'on veiem el seu embassament.

Una vegada en el pla vam dinar al costat del Barranc de l'Alegre. Pel mateix barranc (que pareix un riu, només li falta tindre un cabdal continu), vam enfilar el camí de tornada. Després de agafar un camí, vam pujar per un sender cap al port, on vam acabar la ruta.

En definitiva, una ruta llarga pero molt bonica, doncs vam disfrutar de indrets que no coneixiem, paissatges meravellosos i agradables converses entre tots els senderistes.